top of page

Mindennapi kenyerünk

Frissítve: 2018. márc. 23.


Rákaptam a kenyérsütésre. Életmódváltásunk első pilléreként lemondtunk a bolti pékárukról (néha-néha azért kerül a kosarunkba, de ha lehet, kerüljük őket). Így jött a házi kenyérsütés ötlete.


Próbálkoztam már több recepttel is, de valahogy egyik sem jött be igazán, és pár nap után meguntam a házi kenyér ízét. Aztán szembe jött velem egy ígéretesnek tűnő recept, és kipróbáltam...na, azóta minden másnap sütök kenyeret.

Hihetetlenül izgalmas dolog. Van benne valami ősi misztikum, amitől még élvezetesebb lesz az alkotás.


A receptet itt találtam, de egy kicsit átalakítottam, kibővítettem, testre szabtam!


Hozzávalók egy fél kilós kenyérhez:


- 150 gramm zabliszt

- 230 gramm teljes kiőrlésű búzaliszt (vagy tk. tönköly)

- 120 gramm durumliszt

- 1,5 tk. szárított élesztő

- 2 tk.

- magok ízlés szerint (elhagyható): tökmag, dió, fenyőmag, szotyi, lenmag, szezámmag vagy zabpehely

- 500 ml víz


Eszközök:


- Keverőtál

- Mérleg

- Kanál

- Mércés pohár

- Konyharuha

- Sütőpapír

- Fedeles sütőtál (pl. jénai, kacsasütő)


A száraz anyagokat keverjük össze egy nagyobb tálban, majd öntsük hozzá a vizet! Kanállal keverjük el a tésztát, de éppen csak addig, amíg nem marad benne lisztes rész! Dagasztani tehát nem kell! Majd takarjuk le egy konyharuhával, és hagyjuk a konyhapulton 12 órán át!

Én mindig este keverem be a tésztát, így egész éjszaka pihen, és reggel (vagy délelőtt...vagy ha lusta vagyok, akkor délután) sütöm meg a kenyeret.


Melegítsük elő a sütőt 250 fokra a fedeles sütőtállal együtt! Közben keverjük át a tésztát és dugjuk vissza a konyharuha alá! Majd óvatosan vegyük ki a tűzforró tálat a sütőből, béleljük ki sütőpapírral, kanalazzuk bele a tésztát, a tetejét spricceljük meg vízzel, fedjük le, majd tegyük a sütőbe! 10 percen át süssük 250 fokon, majd csökkentsük a hőmérsékletet 220 fokra, és így süssük további 25 percen át!






Két-három napig simán eláll! Ha mégis megmarad belőle egy kisebb darab, akkor azt megszárítom, majd ledarálom, és kész is a házi kenyérmorzsa!


Boross Nóra





36 megtekintés0 hozzászólás

Friss bejegyzések

Az összes megtekintése

Zalán 4.

bottom of page