top of page

Hogyan nyertem vissza az egészségemet?

Először is, nagyon akartam. Másodszor az íjászattal és a lovasíjászat megismerésével. Elkezdtem feljárni a telkünkre íjászkodni és kicsit rendezni a területet. Ez a telkünk Budaörsön, egy hegyoldalon található, így már az odajutás is mozgásra ösztönzött, és egyfajta bemelegítésre az ott következő munkához.


Elkezdtem rendbe tenni a telket, tisztogatni és kialakítani egy helyet, ahol íjászkodhatok. Idén tavasszal megművelek egy darab földet, ahol termeszthetek ezt-azt a családnak és magamnak. Egyelőre semmi komoly, egy kis eper, málna, néhány zöldség, illetve a nagy feladat egy szőlőlugas alapjainak megteremtése. Az ezekhez szükséges tudást az internetről és könyvekből veszem. Tehát, nem túl nagy ördöngösség, csak munka van vele.





Ez a munka mozgással jár és mellette ott lesz az íjászat és a futás, amit ősz óta rendszeressé tettem. Nyáron, ha minden jól megy, már lesz jogosítványom is, így a lovasíjászatot ténylegesen is tudom majd gyakorolni. Rettentő sokat számít a mozgás. Mikor elkezdtem, volt pár alkalom, mikor úgy éreztem, hogy fájni fog a torkom, esetleg el is kezdett fájni, de ez nem tartott vissza abban, hogy feljárjak oda és mozogjak. Érdekes módon, mire végeztem a dolgommal és jól elfáradtam, meg leizzadtam, már nyoma sem volt semmiféle torok kaparásnak. Tapasztalataim szerint, a mozgás önmagában már gyógyítani képes és nagyban hozzájárul az egészségünk megőrzéséhez. Talán kiizzadtam magamból a betegséget, a mérgeket, megmozgattam a véremet, használtam a tüdőmet, és ez elég volt hozzá. A mozgáson kívül azonban, ami még nagyon fontos az az, hogy mit eszem és iszom. Gyors kaját soha, cigarettának a közelébe nem megyek, és nem is mentem soha. Ha már itt tartunk, mindig rohadtul csodálkoztam, hogy az mi a fenére jó? Drága, tönkreteszi a tested és büdös. Nem lehet érteni, mindegy. Az én egyszerű agyam ezt nem képes felfogni.





Változatos étkezés! Zöldség, gyümölcs, hús, szénhidrát. Az utóbbit módjával, de ez igazából mindenre igaz. Az édességről is le kell szoknia annak, aki még nem tette meg, egyelőre még jómagam is csak próbálkozom, de úgy néz ki sikerül. Mindent csak kellőképpen akarni kell.Soha az életben nem kell mesterséges dolgot megenni. A testünk nem tudja megemészteni és le is gyengíti azt. Ha már az emésztésnél tartunk, bizonyított tény, hogy az ember nem tudja megemészteni a tejet sem, így a tejfogyasztást is érdemes csökkenteni. Felfedeztem a gyógynövényeket. Gyuri bácsi teái egyre ismertebbek szerencsére. Minden nap iszom gyógyteát, és ismerkedem a gyógynövényekkel. Nem nyúlok gyógyszerhez, és remélem, hogy nem is kell soha többé. Minden ott van a természetben, amire szükségünk van. A gyógynövények hatása ugyan lassabb, mint a gyógyszereké, de jóval tovább, és hosszútávon eredményesebben fejtik ki hatásukat, mint azok a tabletták, amiket az ember rakott össze egy laborban. Ami még nagyon fontos, hogy egyáltalán semmiféle mellékhatásuk nincsen, és még olcsók is.





Mindezek eredménye az, hogy tele vagyok energiával, és mikor kint vagyok a szabadban, úgy érzem azt az életet élem, amit Isten az embernek szánt.


Kárpáti Zoltán

30 megtekintés0 hozzászólás

Friss bejegyzések

Az összes megtekintése

Zalán 4.

bottom of page