top of page

Ünneplünk és bilizünk

Frissítve: 2018. máj. 23.

Zalán 3 éves lett. Ez önmagában is hatalmas ünnep, de számára ez a nap a szobatisztaságot is jelentette. Legalábbis elméletben. Bő fél éve azt hajtogatja, hogy csak akkor fog a WC-be kakilni és pisilni, ha hájom éves leszek!


Rettentően vártuk ezt a napot. Biztos voltam benne, hogy betartja, amit ígért, amit kitűzött magának. Május 10-én azonban kicsit meghátrált. Nem akartam frusztrálni, hogy tessék, itt van, három éves lettél, irány a WC. Ez nem így megy. De elővettem a bugyikáit (tavaly nyáron és idén télen már próbálkoztunk a peluselhagyással, de nem jártunk nagy sikerrel), kihúztam a fürdőszoba sarkából a szűkítőt, és elkezdtem mondogatni, hogy a pelenka bizony nagyon drága, le kéne már szokni róla.

Aztán másnap elindult valami! Napközben egyre többször bugyiban volt, alváshoz még pelust kapott. Egy-két bepisilés volt csak, aztán gyönyörűen beállt a dolog, tulajdonképpen pár nap alatt. Alváshoz még mindig kap pelust, de az nem zavar. Szeptemberig van még időnk leszokni róla. Nagyon-nagyon büszke vagyok rá. Szól, ha pisilni kell, megy, elvégzi, kezet mos, tesz-vesz tovább. Mi sem természetesebb. Időközben beszereztünk egy csinos bilit is, hogy még könnyebb legyen a könnyítés.

Mindig fenntartásaim voltak a bilivel kapcsolatban. Szajkóztam is rendesen, hogy én biztos nem veszek a gyerekemnek, én nem fogom pucolni naponta tízszer. Kap egy szűkítőt a WC-re, aztán gyorsan lehúzzuk a dolgot. Attól meg egyenesen a hideg rázott, ha egy gyerek a szoba kellős közepén végezte a dolgát a bilibe. Akkor is úgy gondoltam -és ez ma sincs másképp-, hogy ha már bilizik, akkor azt a fürdőszobában tegye.

Aztán lejjebb adtam az elveimből, és vettem egyet az IKEA-ban. Szép, zöld, és biztos kényelmes is. Zalán imádja. Bár akkor érzi magát a legjobban, ha a kertben pisilhet! :-)




És miért jó Zalánnak, hogy 3 éves lett?


- három bulija volt, három tortával természetesen

- rengeteg szuper ajándékot kapott

- a jófej szülei megvették neki a hőn áhított rönkszállító autót

- legálisan játszhat a Kinder tojásos mütyűrökkel

- végre bemehet az IKEA játszóházába (most bezzeg nem akar...)

- beiratkozott az óvodába

- még van egy teljes éve, amíg ingyen mehet a strandra (Balatonföldvár)


Boross Nóra


213 megtekintés0 hozzászólás

Friss bejegyzések

Az összes megtekintése

Zalán 4.

bottom of page