top of page

Karácsonyi megőrülés helyett

Gyorsan eljött a december. Nemrég még rövid ujjúban jártunk, aztán bekopogott a kegyes, enyhe ősz. Most pedig itt toporog a tél és vele együtt a legszebb családi ünnep is.

Én most, december elején teszek magamnak egy ígéretet! Idén nem fogok megőrölni, nem fogok fejvesztve ajándékok után loholni, nem fogok kapkodni, nem fogok semmin sem idegeskedni. Élvezni szeretném az ünnepet, megélni a pillanatokat, belesimulni a hangulatba. Nem kell mindennek tökéletesnek lennie, sőt, az a jó, ha nem az. Menjen minden a maga útján, formálódjon úgy, ahogy akar. Mi majd alkalmazkodunk.



Már november elején elkezdtem fejben az ünnepi készülődést. Végig gondoltam, hogy kinek mit szeretnék adni, elkezdtem beszerezni a dolgokat még a nagy őrület előtt. A személyes, kisebb léptékű, esetleg kézzel készített meglepetésekre helyeztem a hangsúlyt. Kerültem a műanyag, vacak minőségű, porfogó, egyszer használatos dolgokat, helyettük a hasznos, természetes anyagok felé nyúltam. A nagy bevásárlóközpontok és plázák helyett a kis, helyi üzletekben vásároltam. Ez nekik is, nekem is jobb.


Mivel életünk egyre több területén szeretnénk megvalósítani a Zero Waste szemléletet, így az ünnepek alatt is erre törekszünk.


Mértéktartó (plusz egy kicsit Zero Waste) karácsonyi tippek:

1. Igazi fenyőt vegyünk: illatos, hangulatos, az ünnep után eltüzelgető/komposztálható

2. Stop műanyag: zárjuk ki a műanyagot a ünnepekből! Helyette használjunk természetes anyagokat!

3. Kevesebb csomagoló papírt: amit nem kell feltétlenül becsomagolni, azt egyszerűen hagyjuk "meztelenül" vagy használjunk újrapapírt (háztartási csomagoló). Ez natúr színű, így bármivel díszíthetjük.

4. Nem kell annyi játék: idén nem arra törekszem, hogy minél több meglepetés lapuljon a fa alatt a gyerekeknek, inkább néhány jó és érdekes játékot veszek nekik. Persze itt is kerülöm a műanyagot.

5. Együtt finomabb: macerás, kupis, kicsit idegeskedős, de megéri együtt sütni a gyerekekkel. Mondjuk mézeskalácsot. Ügyesen ki tudják szaggatni a tésztát, díszíthetik magvakkal, kókuszreszelékkel vagy aszalt gyümölcsökkel.

6. Terjesszük a jót: a karácsony remek alkalom arra, hogy mással is megismertessük a Zero Waste életszemléletet. Néhány ajándékötlet: növényi szappan, vászon zsák, fém szívószál, textil szalvéta, saját készítésű ajakbalzsam vagy dezodor, üveg kulacs vagy kávés pohár, házi keksz extra ízesítéssel, Bea Johnson: Zero Waste Otthon című könyve, élményajándékok.

7. Tegyünk jót: annyi lehetőségünk van segíteni a rászorulóknak, csak körül kell néznünk a lakóhelyünkön. Pl. cipős doboz akciók, ételosztás, idősek segítése, szegény családok támogatása, stb.




Boross Nóra

73 megtekintés0 hozzászólás

Friss bejegyzések

Az összes megtekintése

Zalán 4.

bottom of page