top of page

Egy anyuka edzéstippjei

Hihetetlenül nagy a mozgásigényem, nem tudok nyugton maradni. Kirándulnék, bicikliznék, tornáznék, futnék, jógáznék heti hétszer. De a terhességeim és az első babázós-összeszokós hónapok alatt kicsit vissza kellett vennem a tempóból. Persze nem teljesen – azt nem is bírtam volna, hiszen a lelkemnek is kellett a mozgás adta öröm.



Terhességeim alatt jógáztam, kirándultam, nyáron bicikliztem, úsztam. Nagyon jól esett, nem éreztem megerőltetőnek, sőt, sokkal jobban bírtam így a harmadik trimesztert. Kellő pihenés mellett szerintem simán belefér egy kis mozgás pocakosan is.


Aztán szülés után lassan visszaszoktattam izmaimat a mozgáshoz. Először csak lassú, kíméletes jógát gyakoroltam itthon, majd jöhettek a speciális hasizomgyakorlatok, egy kis plank, egy kis súlyzózás, hatha jóga és a futás. Szépen fokozatosan. Mert ez a kulcs, a fokozatosság.


Heti egyszer el tudok menni jógázni. Földöntúli boldogság. Kiléphetek a gyerekzsivajból, eljöhetek a tűzhely mellől, felállhatok a játszószőnyegről, levehetem a szoptatós melltartót. Testem minden apró zuga feltöltődik energiával és amikor hazaérek, más színben látom a világot. Türelmesebb leszek. Kisimulok.


Most, hogy az esték melegebbek már, előástam a futócipőmet és újra pályára álltam. Egy kör séta, egy kör futás. Így kezdtem, és nagyon jól esett. Ez volt tegnap. Holnap újra megyek.


És amikor nem jógázom vagy futok, akkor itthon tornázgatok. Egy könnyed, fél órás gyakorlatsort csinálok meg, tele erősítő feladatokkal. Mivel hét hónapja szültem, speciális hasizom gyakorlatokra van szükségem. Erről itt tájékozódtam! Egy-egy kilós súlyzókat is emelgetek, hogy formáljam, erősítsem a karjaimat. Az edzés végén lenyomok egy másfél perces planket is, aztán egy holdüdvözlettel zárom a gyakorlatsort.


Hétvégén pedig a családdal kirándulunk. Kedvenc helyeinkről itt írtam!



Úgy tűnhet, hogy baromi sok időm van a mozgásra, pedig nem. Jógázni csak akkor jutok el, ha Tomi este haza tud jönni korábban és bevállalja a fiúkat. Futni este 9 körül, altatás után megyek, és az itthoni tornát is csak akkor kezdem, ha már szuszognak az apróságok.

Számomra most ezek a lopott idők jelentik a feltöltődést, a hétköznapokból való kiszakadást.


Extra tipp: a zuhany alatt is kiválóan lehet tornázni. Néhány vádlierősítő gyakorlat, néhány lábemelés, néhány fejkörzés, és kész is!


Boross Nóra

42 megtekintés0 hozzászólás

Friss bejegyzések

Az összes megtekintése

Zalán 4.

bottom of page